Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Powiat z pierwszym miejscem na ogólnopolskim kongresie w Gdyni

W Gdyni zakończył się ogólnopolski kongres Perły Samorządu 2020 organizowany przez Dziennik Gazetę Prawną oraz miasto Gdynia. Eksperci i przedstawiciele samorządów rozmawiali o najważniejszych problemach i wyzwaniach jakie stoją przed miastami, powiatami  i województwami w dobie pandemii.

Podczas kongresu po raz pierwszy rozstrzygnięto konkurs Medialna Perła Samorządu, gdzie eksperci przyjrzeli się samorządom i ocenili, które najlepiej radzą sobie z komunikacją medialną.

Wśród powiatów w kraju pierwsze miejsce zdobyło Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu za profesjonalizm i budowę balansu w komunikacji z mieszkańcami na profilu społecznościowym.

W kategorii media elektroniczne kapituła zdecydowała się przyznać pierwsze miejsce powiatowi kędzierzyńsko-kozielskiemu za to, jak wygląda ich profil na Facebooku. Profile samorządów są generalnie do siebie dosyć podobne i stanowią próbę budowy równowagi między treścią informacyjną a promocyjną i innymi ważnymi treściami, jak na przykład dobrymi zdjęciami, czy opowieściami związanymi z lokalną społecznością. Kiedy decydowaliśmy, który profil nagrodzić braliśmy bardzo często pod uwagę wskaźnik budowy tego balansu, i starostwo w Kędzierzynie-Koźlu robi to bardzo dobrze – mówił podczas ogłaszania wyników Jakub Kapiszewski z Dziennika Gazety Prawnej.

Dodajmy, że nasz powiat został nagrodzony jako jedyny samorząd tego szczebla z całej Opolszczyzny. Starostwo otrzymało także wyróżnienie w kategorii prasa samorządowa. Dziennik Gazeta Prawna oceniał miasta, powiaty, a także urzędy marszałkowskie, czyli samorządy wojewódzkie. Ocena konkursowa była dla samorządów całkowicie bezpłatna.

Rewolucja technologiczna nie zwalnia i w sposób całościowy zmienia rzeczywistość komunikacyjną a przez to i polityczną samorządów. Wielu specjalistów od marketingu uważa, że przyszłością w biznesie jest bezpośredni kontakt z odbiorcami – możliwy dzięki szybkiemu rozwojowi mediów społecznościowych. Czy to również przyszłość komunikacji i marketingu samorządów? Jak na świat przyszłości przygotować się mają pracownicy samorządowi? M.in. te tematy poruszono w Gdyni.

Wśród wiodących zagadnień znalazły się oczywiście pieniądze, środowisko, edukacja, demografia, transport, inwestycje, gospodarka, podatki a także wiele innych spraw. Nieważne czy chodzi o nowe zadania czy od dawna znane problemy. O każdej ważnej dla samorządów kwestii rozmawiano praktycznie i rzeczowo.

- To rok 30-lecia samorządu, już od ponad roku przygotowywaliśmy się do tej edycji, zakładając, że będzie to przede wszystkim debata o kondycji polskiego samorządu, o tym, co się udało przez 30 lat i jakie wyzwania przed nami. Z drugiej strony oczywiście pandemia, sytuacja ekonomiczna samorządu, która jest efektem kryzysu gospodarczego wynikającego z pandemii, ale jednocześnie z decyzji władz centralnych, które były podejmowane tuż przed „koronakryzysem”. Jest o czym rozmawiać, to debaty na pewno gorące i bardzo ważne – mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

al

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

Brak opisu obrazka

Wersja XML